Hoe Belangrijk Zijn Supplementen Voor Jouw Training

Voeding

Dit is een vraag die veel rondgaat in de fitness wereld. Voordat je hieraan begint is het belangrijk om eerst erachter te komen of het een must is. Supplementen kunnen wij in meerdere groepen verdelen om het wat duidelijker te maken.

Vitamines en mineralen

Je haalt vitamines en mineralen al uit je voeding. Als je een gezond en gevarieerd voedingspatroon hebt, heb je geen extra vitamines en mineralen uit supplementen nodig. Dit omdat je goede voeding je al genoeg geeft. Als je al weet dat je voeding niet genoeg geeft, is het slim om je voedingspatroon aan te passen omdat supplementen geen maaltijdvervangers zijn. Als je weet dat het echt niet gaat lukken met voeding, dan is het wel aan te raden om supplementen te nemen die je tekorten aanvullen. Ook bij vegatariers en veganisten is het aan te raden om in ieder geval vitamine b12 te slikken omdat je hier snel een tekort van zal hebben.

Eiwitshakes

Eiwitshakes kunnen erg handig zijn. Het zijn simpele eiwitten om binnen te krijgen. Al blijft onze voorkeur uitgaan naar eiwitten uit goede voeding te halen, omdat je hier ook andere nutrienten bij binnenkrijgt. Daarom zijn shakes ook zeker geen maaltijdvervangers. Als je weet dat je dagelijks toch te kort komt te zitten op je eiwitten, is een shake een makkelijke meerwaarde.

Creatine

Wij zijn over creatine wel erg te spreken omdat er wetenschappelijk bewijs is dat dit net een extra beetje kan geven. Wij raden het voor beginners nog niet aan omdat het slim is om eerst een goede basis te leggen. Creatine zal net wat extra kracht geven wat voor gevorderde sporters zeker kan helpen.

Conclusie

Supplementen kunnen een meerwaarde zijn, maar zijn zeker niet bedoeld als maaltijdvervangers. De basis blijft goede en gevarieerde voeding binnen krijgen. Dit doe je bijvoorbeeld door gebruik te maken van een onderbouwd voedingsschema. Deze kun je bijvoorbeeld bij All In 1 Fit vinden.

21 totaal aantal vertoningen, 1 aantal vertoningen vandaag

Please rate this

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *